Datums | Veikals | Darba laiks |
---|---|---|
21.11. un 22.11. | Bukultu iela 1A | SLĒGTS |
25.11. | Bukultu iela 1A | SLĒGTS |
Veikala adrese | Darba laiks | Tālrunis |
---|---|---|
Duntes iela 20, k-1, Rīga | Darba dienās: 9:00 - 17:00 | +371 27767171 |
Ģimnastikas iela 1, Rīga (Rīgas 2.slimnīca, 2.stāvs, poliklīnika) | Darba dienās: 9:30 - 17:30 | +371 27086197 |
Pilsoņu iela 13, Rīga (jaunajā korpusā) | Darba dienās: 9:00 - 17:00 | +371 23378456 |
Bukultu iela 1a, Rīga | Darba dienās: 9:00 - 17:00 | +371 24338670 |
Tallinas iela 1, Rīga | Darba dienās: 9:00 - 17:00 | +371 23002679 |
Sporlastic. Premium klases ortozes katrai ķermeņa daļai.
Inovatīvs 3-D īpaši austs audums kombinēts ar viegla alumīnija skeletizētām detaļām, kuras viegli pielāgojamas. Polsteri ar proprioreceptīvu masāžas efektu, muskulatūras tonusa optimizācijai. Stiprinājumi ar viegli regulējamu konstrukciju, komfortablai ortožu lietošanai.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.12.2019. – 29.02.2020.
Projekta nosaukums:“Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zemaātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs:1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Pārskata periodā noslēgtas visas projekta darbības un sasniegti visi plānotie rezultāti un mērķis –SIA TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA izstrādājusi ortopēdiskā rehabilitācijas transportlīdzekļa konstrukcijasprototipu. Sadarbībā ar RTU projekta pētniekiem nodrošināta projekta gala zinātniskās atskaitessagatavošana. Projekta pēcuzraudzības periodā plānots turpināt sadarbību ar RTU, lai nodrošinātuprojekta gala prototipa testēšanu, lūdzot iesaistīties cilvēkus ar kustību traucējumiem. Atbilstošiplānotajam pievērsta medicīnas jomas pārstāvju uzmanība, iesniedzot rakstu “BiomechanicalEvaluation of Vibration Transmission in Rehabilitation Devices and Bone Anchored Prosthesis underthe Load for Haptic Feedback” žurnālā “Prosthetics and Orthotics International”.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.09.2019. – 30.11.2019.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Turpināts darbs pie šādām aktivitātēm:
Aktivitāte 1.5. “ORT konstrukcijas pielāgošana piedziņas un vadības mezgla īpatnībām” - darbības ietvaros izveidotajā konstrukcijā turpināts pētīt kā veiksmīgāk pielāgot vadības elementus
Aktivitāte 1.6. “ORT konstrukcijas laboratorijas prototipa izveide izmantojot izstrādātas ražošanas tehnoloģijas” - izgatavots ORT prototips. Veikts darbs, lai nodrošinātu veiksmīgu risinājumu pie motora elementu centrācijas.
Aktivitāte 1.7. “Publikācijas” – konferencē ISPO 17th World Congress prezentēts raksts
“Biomechanical evaluation of vibrotactil feedback for bone anchored prosthesis”, kuru plānots publicēts žurnālā Prosthetics and Orthotics International 2020 g. sākumā.
Aktivitāte 2.6. “Piedziņas laboratorijas prototipa pielāgošana ORT konstrukcijai” – lai nodrošinātu gala prototipa izstrādi, periodā noritējusi aktīva sadarbība ar RTU pētnieku grupu. Aktivitātes ietvaros testētas iespējas savienot ORT konstrukciju ar piedziņas prototipu. Fiksētas nepieciešamās
nelielās izmaiņas ORT konstrukcijas pamatā.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.06.2019. – 31.08.2019.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Pārskata periodā iesniegta projekta zinātniskās kvalitātes novērtējuma vidusposma atskaite.
Turpināts darbs pie šādām aktivitātēm:
Aktivitāte 1.5. “ORT konstrukcijas pielāgošana piedziņas un vadības mezgla īpatnībām” - darbības ietvaros izveidotā konstrukcija pielāgota vadības elementiem. Konstrukcijas korpusā novietojot barošanas bloku, vadības elementus un motora-ģeneratora elementus, konstatē nevienmērīgu atstarpi starp rotora un statora elementiem. Tas rada nepieciešamību izveidot papildus regulēšanas elementus, lai novērstu rotācijas elementu ieķīlēšanos. Līdz ar to, darbu pie aktivitātes plānots turpināt.
Aktivitāte 1.6. “ORT konstrukcijas laboratorijas prototipa izveide izmantojot izstrādātas ražošanas tehnoloģijas” - izgatavots ORT prototips. Prototipa mehāniskā daļa (saliekšanas mehānisms, rokturi, kāju balsti, nesošā konstrukcija) atbilst ORT gala variantam. Izdevies daļēji pielāgot vadības elementus, akumulatorus. Ir izstrādāta motora-ģeneratora izvietošanas shēma, bet radušās iepriekš neparedzētas problēmas ar motora elementu centrāciju. Līdz ar to, darbu pie aktivitātes plānots turpināt.
Aktivitāte 1.7. Publikācijas - Projekta īstenošanas laikā ir sagatavotas publikācijas:
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.03.2019. – 31.05.2019.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Pārskata periodā iesniegta projekta zinātniskās kvalitātes novērtējuma vidusposma atskaite.
Turpināts darbs pie šādām aktivitātēm:
Aktivitāte 1.5. “ORT konstrukcijas pielāgošana piedziņas un vadības mezgla īpatnībām” - veikti ORT konstrukcijas uzlabošanas darbi un nepieciešamie aprēķini. Noteikti vadības sistēmas spiestās plates stiprinājuma veidi – distanceri. Noteikts vēlamais sensoru spraudņu veids un ligzdu izvietojums. Uzsākts darbs par vibrācijas signālu izmantošanu atgriezeniskās saiknes nodrošināšanai rehabilitācijas ierīcēm. Paredzēts izveidot sistēmu, kas nodrošina perifērijas sensoru datu pārveidošanu par vibrācijas signālu, signāla kodēšanu un lietotāju reakcijas izpēti.
Aktivitāte 1.6. “ORT konstrukcijas laboratorijas prototipa izveide izmantojot izstrādātas ražošanas tehnoloģijas” - uzsākts darbs pie pilnā izmēra ORT konstrukcijas maketa izveides, lai pārbaudītu riteņkrēsla darbību kopumā un pārliecinātos par atsevišķu elementu savstarpējo savienojamību. Turpmākā periodā plānots pielāgot konsoles konstrukciju motora-ģeneratora, akumulatoru un vadības elementu vajadzībām.
Aktivitāte 1.7. Publikācijas - Projekta īstenošanas laikā ir sagatavotas publikācijas:
- Raksts “Concept of cost-effective power-assist wheelchair's electrical subsystem”;
- Raksts “Concept of cost-effective power-assisted wheelchair: Human-in-the-loop subsystem”;
- “Considerations regarding the concept of cost-effective power-assist wheelchair subsystems”.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.12.2018. – 28.02.2019.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Pārskata periodā pabeigts darbs pie šādām aktivitātēm:
Aktivitāte 1.3. “ORT konstrukcijas nesošo elementu, stiprinājumu un palīg elementu noteikšana, kā arī materiālu izvēle” ietvaros – darbības ietvaros izstrādātas nepieciešamās matricas gala protoipa izstrādei.
Aktivitāte Nr.1.4. “ORT konstrukcijas elementu ražošanas tehnoloģijas izstrāde un pilnveidošana” - darbības ietvaros izstrādāts IT produkts, kas pētījuma ietvaros ļauj nodrošināt nepieciešamos mērījumus.
Turpināts darbs pie šādām aktivitātēm:
Aktivitāte 1.5. “ORT konstrukcijas pielāgošana piedziņas un vadības mezgla īpatnībām” -norisinājies darbs pie metāla elementu integrācijas oglekļa audumā, nodrošināti nepieciešamie testi projekta rezultātu sasniegšanai.
Aktivitāte 1.6. “ORT konstrukcijas laboratorijas prototipa izveide izmantojot izstrādātas ražošanastehnoloģijas” - uzsākts darbs pie gala ORT konstrukcijas izstrādes.
SIA "TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA" projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.09.2018. – 30.11.2018.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Atbilstoši laika grafikam, intensīvi strādāts pie divu aktivitāšu noslēgšanas 1.3. “ORT konstrukcijas nesošo elementu, stiprinājumu un palīg elementu noteikšana, kā arī materiālu izvēle” un 1.4. “ORT konstrukcijas elementu ražošanas tehnoloģijas izstrāde un pilnveidošana”.
Īstenojamo darbību ietvaros veikti šādi darbi:
Aktivitātes 1.3. “ORT konstrukcijas nesošo elementu, stiprinājumu un palīg elementu noteikšana, kā arī materiālu izvēle” ietvaros – turpināts darbs pie matricu gala varianta precizēšanas. Veikti pētījumi par iespēju integrēt piedziņas elementus ORT korpusā, neradot bojājumus savienojuma vietās.
Aktivitāte Nr.1.4. “ORT konstrukcijas elementu ražošanas tehnoloģijas izstrāde un pilnveidošana” - izstrādātas tehniskās prasības un uzdevumi IT produktam, kas nodrošinās nepieciešamo aprēķinu veikšanu pētījuma vajadzībām. Turpināts darbs pie ratiņkrēslu daļu paraugu iegādes.
Aktivitāte 1.5. “ORT konstrukcijas pielāgošana piedziņas un vadības mezgla īpatnībām” - norisinājies darbs pie metāla elementu integrācijas oglekļa audumā. Tikšanās laikā ar RTU projekta komandas pārstāvjiem, apspriesti risinājumi piedziņas elementu iestrādei un veikto testu rezultāti.
Aktivitāte 1.6. “ORT konstrukcijas laboratorijas prototipa izveide izmantojot izstrādātas ražošanas tehnoloģijas” - uzsākts testēt izstrādātos ORT elementus. Testa rezultātā atpazītas kļūdas un izvērtēti nepieciešamie precizējumi , lai nodrošinātu gala ORT konstrukcijas izstrādi.
Informācija par paveikto periodā: 01.06.2018-31.08.2018.
Projekta nosaukums: "Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām"
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Šajā pārskata periodā neviena no aktivitātēm nav noslēgusies, taču, atbilstoši laika grafikam, ir uzsāktas divas jaunas darbības: 1.5. "ORT konstrukcijas pielāgošana piedziņas un vadības mezgla īpatnībām" un 1.6. "ORT konstrukcijas laboratorijas prototipa izveide izmantojot izstrādātas ražošanas tehnoloģijas".
Īstenojamo darbību ietvaros veikti šādi darbi:
Aktivitātes 1.3. "ORT konstrukcijas nesošo elementu, stiprinājumu un palīgelementu noteikšana, kā arī materiālu izvēle" ietvaros- turpināts darbs pie matricu gala varianta precizēšanas. Ka pamata materiāls nesošās konstrukcijas izgatavošanai izvēlēts rūpnieciski impregnēts oglekļa audums. Atklājusies nepieciešamība oglekļa audumā integrēt papildus detaļas- mēģinot fiksēt piedziņas elementus ORT korpusā, rodas slodzes koncentrācijas zonas ap stiprinājuma elementiem (proti kniedēm un skrūvēm), kas izsauc konstrukcijas mikro bojājumus. Tiks apzinātas iespējas šīs problēmas risināšanai.
Aktivitāte Nr.1.4. "ORT konstrukcijas elementu ražošanas tehnoloģijas izstrāde un pilnveidošana"- notiek darbs, lai nodrošinātu visu ORT elementu savstarpējo montāžu. Tiek apzinātas tirgū pieejamās un vislabāk piemērojamās ORT detaļas. Uz tā pamatā tiks izstrādātas tehniskās prasības un uzdevumi datorprogrammai.
Aktivitāte 1.5. "ORT konstrukcijas pielāgošana piedziņas un vadības mezgla īpatnībām"- uzsākta elektriskās daļas elementu gala konstrukcijas precizēšana. Izgatavojot elementus prototipa detaļām, par pamatu tika ņemta informācija no rasējumiem, skicēm un kopējam sēdēm ar RTU kolēģiem. Patreiz konstrukcijas precizēšana notiek 2 virzienos: 1) lai nodrošinātu elektropiedziņas elementu montāžu tiek plānoti tehnoloģiskie logi un atveres; 2) novērst fiksēto piedziņas elementu slodzes koncentrācijas zonās.
Aktivitāte 1.6. "ORT konstrukcijas laboratorijas prototipa izveide izmantojot izstrādātas ražošanas tehnoloģijas"- uzsākta riteņkrēsla nesošās konstrukcijas gala varianta precizēšana. Atstrādājot tehnoloģijas elementu, ražošanā no oglekļa auduma tika izgatavoti atsevišķi ORT elementi, kas tiks testēti, vai tie ir atbilstoši gala prototipa prasībām.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.03.2018. – 31.05.2018.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Kopumā periodā projektā noslēgušās aktivitātes Nr.1.2. “ORT konstrukcijas samazināta 3D modeļa izdruka, modeļa novērtēšana un pilnveidošana”, Nr. 3.1. “ORT lietotāju grupu identificēšana, raksturošana un ORT vadīšanas spēju noteikšana” un Nr.3.2. “Asistēšanas funkcijas noteikšana dažādām ORT lietotāju grupām”. Par aktivitāšu ietvaros gūtajiem secinājumiem un rezultātiem sagatavotas atskaites (pētījuma datu analīze).
Norisinās darbs pie pārējo aktivitāšu īstenošanas:
Aktivitātes 1.3. “ORT konstrukcijas nesošo elementu, stiprinājumu un palīg elementu noteikšana, kā arī materiālu izvēle” ietvaros – noteikti nesošās konstrukcijas galvenie elementi: 1. Saliekamā daļa ar dubulto krustu, kas ir riteņkrēsla centrālā daļa ar sēdekli; 2. Elektromotora bloks (2 gabali). Elektromotora blokam ir divas galvenās funkcijas. Tas satur elektromotoru, akumulatoru un citus vadības elementus, kā arī pilda nesošo funkciju un ir piestiprināma pie centrālās daļas ar ātri atvienojamiem elementiem.
Pārskata periodā veikti sagatavošanas darbi augstāk minētās konstrukcijas detaļu izgatavošanai. Izgatavotas matricas atsevišķām detaļām samazinātā mērogā, izgatavoti atsevišķi elementi. Precizēta izgatavošanas tehnoloģija un materiāli, lai turpmāk izgatavotu detaļas īstajā izmērā. Pagaidām netika izgatavots motora bloka korpuss, jo tiek precizēti izmēri un forma.
Aktivitāte Nr.1.4. “ORT konstrukcijas elementu ražošanas tehnoloģijas izstrāde un pilnveidošana” - veikts darbs pie motora bloka formas un elektroierīču montāžas shēmas izveides un precizēšanas, kā arī ar to saistīto motora bloka stiprinājuma ar centrālo daļu izvēli. Līdz ar konstrukcijas elementu precizēšanu un izstrādāšu tiek veidots tehniskais uzdevums datorprogrammai, kas noteiks riteņkrēsla stiprības aprēķinu. Pašas programmas izstrāde plānota pēc galīgas konstrukcijas versijas noteikšanas.
Informācija par paveikto periodā: 01.12.2017. – 28.02.2018.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Ņemot vērā jau sasniegtos projekta rezultātus un veikto datu izpēti, sadarbībā ar projekta vadošo partneri Rīgas Tehnisko universitāti, veikts darbs pie publikāciju sagatavošanas par pētījuma rezultātiem.
Uzsākta darbs pie aktivitāšu Nr.1.2. “ORT konstrukcijas samazināta 3D modeļa izdruka, modeļa novērtēšana un pilnveidošana”, Nr. 3.1. “ORT lietotāju grupu identificēšana, raksturošana un ORT vadīšanas spēju noteikšana” un Nr.3.2. “Asistēšanas funkcijas noteikšana dažādām ORT lietotāju grupām” noslēguma posma.
Aktivitātes Nr.1.2. ietvaros gala konstrukcijai tiks virzīti 2 konstrukciju paveidi: 1. Saliekama konstrukcija tiek izstrādāta kā pamata konstrukcija. Konstrukcijai ir 4 individuāli izgatavojamie elementi, kas ir savienojami ar standartelementiem un elektropiedziņas elementiem. Konstrukciju nav nepieciešams izjaukt transportēšanas laikā. 2. Izjaucama konstrukcija tiek izstrādāta kā rezerves variants, jo pagaidām nav datu par elektropiedziņas un vadības elementu izmēriem un stiprināšanas īpatnībām. Konstrukcija sastāv no ātri atvienojamiem elementiem, kas ļauj riteņkrēslu ātri izjaukt transportēšanas laikā un ātri savienot pirms atkārtotas lietošanas.
Pētījuma ietvaros veikti vairāki laboratoriskie izmēģinājumi izgatavot atsevišķus konstrukciju elementus, lai precizētu izgatavošanas procesa etapus.
Iesākta aktivitāte Nr.1.4. “ORT konstrukcijas elementu ražošanas tehnoloģijas izstrāde un pilnveidošana”. Ņemot vērā iepriekš veikto izpēti, uzsākta tehniskās specifikācijas izstrāde plānotai datorprogrammai, lai nodrošinātu individualizēto ratu tehnisko datu automātisku iegūšanu ievadot pacienta specifiskus datus. Par izejas datiem pamatā tiks ņemti pacienta ķermeņa parametri: 1) svars. Ņemot vērā iepriekšējo izpēti konstatēts, ka nav lietderīgi veikt katram pacientam nesošas konstrukcijas aprēķinus, bet noteikt pacienta svara robežas nesošās konstrukcijas paveidiem.
2) atsevišķu ķermeņa daļu izmēri nosaka atsevišķu konstrukcijas detaļu parametrus specifiskās izmaiņas ķermeņa struktūrā (piemēram pārciestas atsevišķu ķermeņa daļu amputācijas), kas varētu ietekmēt pacienta ķermeņa masas centra pozīciju .
3) riteņkrēsla stabilitāte. Ņemot vērā, kā riteņkrēslam ar paaugstinātu funkcionalitāti un nelielu svaru nepieciešams nodrošināt stabilitāti (lai nezaudētu līdzsvaru), datorprogrammai jānosaka optimālo pozīciju. Tas sevišķi aktuāli pacientiem ar specifiskām izmaiņām ķermeņa struktūrā (piemēram pārciestas atsevišķu ķermeņa daļu amputācijas), kas varētu ietekmēt pacienta ķermeņa masas centra pozīciju .
4) datorprogrammai jāparedz “atvērto” iespēju, lai nodrošinātu papildus parametru ievadīšanu, ja projekta gaitā tiks konstatēts, ka citiem faktoriem ir būtiskā nozīme.
Tāpat, atbilstoši projekta laika grafikam, tiek turpināts darbs pie pārējo projekta aktivitāšu īstenošanas, lai nodrošinātu plānoto rezultātu sasniegšanu.
Informācija par paveikto periodā: 01.09.2017. – 30.11.2017.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Projekta aktivitāšu īstenošana norit atbilstoši laika grafikam.
Pabeigts darbs pie aktivitātes Nr.1 “ORT konstrukcijas ražošanas tehnoloģiju un laboratorijas prototipa izstāde” apakšaktivitātes Nr.1.1. “ORT saliekamas konstrukcijas koncepcijas izveide” – sagatavota publikācija par ORT saliekamas kontrukcijas koncepcijas izveidi.
Uzsākta projekta apakšaktivitātes Nr.1.3. “ORT konstrukcijas nesošo elementu, stiprinājumu un palīg elementu noteikšana, kā arī materiālu izvēle” īstenošana.
Tāpat SIA TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA pētnieki, sadarbībā ar projekta vadošo partneri Rīgas Tehnisko universitāti, uzsākuši darbu pie publikāciju sagatavošanas par pētījuma rezultātiem un ieguvumu cilvēkiem ar kustību traucējumiem.
No komersanta puses, tiek turpināts darbs pie šādu aktivitāšu īstenošanas:
Nr.1.2. “ORT konstrukcijas samazināta 3D modeļa izdruka, modeļa novērtēšana un pilnveidošana”;
Nr.3.1. “ORT lietotāju grupu identificēšana, raksturošana un ORT vadīšanas spēju noteikšana”;
Nr.3.5. “Vadības mezgla adoptācijas (apmācības) funkcijas realizācija”.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.06.2017. – 31.08.2017.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Atbilstoši laika grafikam tiek veikta projekta aktivitāšu īstenošana:
Projekta aktivitātes Nr.1 “ORT konstrukcijas ražošanas tehnoloģiju un laboratorijas prototipa izstāde” apakšaktivitātēm:
Nr.1.1. “ORT saliekamas konstrukcijas koncepcijas izveide” – tiek turpināts darbs pie riteņkrēsla koncepcijas izstrādes – tika strādāts pie darba režīmu un to īpašību noteikšanas, t.sk.: (a) asistējošs (pamata režīms), kad ar rokām vadāmam riteņkrēslam ir elektromehānisks pastiprinātājs, kas mazina slodzi pacientam (ar pastāvīgu vai mainīgu pastiprinājuma pakāpi), (b) pilnīgi elektriskais režīms, kad riteņkrēsls darbojas pastāvīgas elektriskas piedziņas režīma, kur pacients ar vadības elementu palīdzību maina krēsla kustības ātrumu un virzienu bez fiziskās slodzes, (c) Mehāniskais režīms, bez elektriskās piedziņas ir rezerves gadījumiem, kad pacientam tā nav nepieciešama vai radušās tehniskās problēmas (piem. izlādējies akumulators).
Nr.1.2. “ORT konstrukcijas samazināta 3D modeļa izdruka, modeļa novērtēšana un pilnveidošana” – uzsākta izpēte par riteņkrēsla rāmja izgatavošanu no kompozītmateriāla uz oglekļa auduma bāzes. Apzinātas detaļu izgatavošanai no oglekļa auduma izmantojamās tehnoloģijas.
Projekta aktivitātes Nr.2 “ORT asistējošas zema ātruma rekuperatīvas elektriskās piedziņas ražošanas tehnoloģiju un laboratorijas prototipa izstāde” apakšaktivitātēm:
Nr. 2.1. “Zemo apgriezienu elektriskā motora-ģeneratora izstrāde” - turpināta dažādu elektrisko motoru-ģeneratoru analīze. Secināts, ka viens no efektīvākiem (W/kg) variantiem transporta sistēmās ir ventiļdzinēju ar pastāvīgiem magnētiem izmantošanas iespēja. Aplūkoti risinājumi un to trūkumi invalīdu ratiņkrēslu stiprinājumu vietām rāmja konstrukcijā.
Nr.2.2. “Augstas energoefektivitātes divu virzienu spēka elektronikas pārveidotāja izstrāde baterijas un motora-ģeneratora salāgošanai” – turpināta literatūras analīze, lietojamo zinātnisko metožu noteikšana, nepieciešamo izejvielu noteikšanā pētniecisko darbu veikšanai.
Nr.2.3. “Akumulatoru baterijas, to balansēšanas elementu un uzraudzības mezgla izstrāde” - viena no elektriskā ratiņkrēsla prototipa daļām ir bateriju sistēma. Lai veiktu darbu pie bateriju sistēmas izstrādes, bija svarīgi definēt nosacījumus, kurus tai jāizpilda. Turpināta šo datu izpēte, literatūras analīze u.c.
Nr.2.4. “Augstas energoefektivitātes baterijas uzlādes ierīces izstrāde” – atbilstoši plānotajam uzsākta aktivitātes īstenošana.
Projekta aktivitātes Nr.3. “ORT adaptīvā vadības mezgla ražošanas tehnoloģiju un laboratorijas prototipa izstāde” apakšaktivitātēm:
Nr.3.1. “ORT lietotāju grupu identificēšana, raksturošana un ORT vadīšanas spēju noteikšana” – izvērtēta atbilstošā mērķgrupa, kas iedalāma divās lielās grupās: (a) Cilvēki ar paralīzi, kas saistīts ar nervu sistēmas traucējumiem; (b) Cilvēki ar fiziskiem traucējumiem. Vērtētas šo grupu specifikaš vajadzības.
Nr.3.2. “Asistēšanas funkcijas noteikšana dažādām ORT lietotāju grupām” - turpināts darbs asistēšanas funkciju noteikšanas jomā dažādām ORT lietotāju grupām.
Nr.3.3. “Paātrinājuma, ātruma, pozīcijas un leņķa sensoru izvēle un to tīkla konfigurēšana” – veikta literatūras izpēte, tās analīze pētījuma projekta ietvaros.
Nr.3.4. “Vadības platformas izvēle, vadības mezgla prototipa izveide un asistēšanas” – aktivitātes īstenošana uzsākta salīdzinoši nesen.
Nr.3.5. “Vadības mezgla adoptācijas (apmācības) funkcijas realizācija” - uzsākta aktivitātes īstenošana.
SIA “TEHNISKĀ ORTOPĒDIJA” projektu īsteno kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneris
Informācija par paveikto periodā: 01.03.2017. – 31.05.2017.
Projekta nosaukums: “Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/147
Projekta informācija:
Atbilstoši plānotajām aktivitātēm ir uzsākta projekta īstenošana. Nodrošināti nepieciešamie administratīvie darbi – noslēgti līgumi ar projekta darbiniekiem, uzsāktas iepirkuma procedūras u.c.
Uzsāktas projekta aktivitātes:
Nr.1 “ORT konstrukcijas ražošanas tehnoloģiju un laboratorijas prototipa izstāde” un tās apakšaktivitātes:
Nr.1.1. “ORT saliekamas konstrukcijas koncepcijas izveide” - ir uzsākts izstrādāt riteņkrēsla koncepciju, īpaša uzmanību pievēršot tādiem svarīgiem aspektiem, kā, piemēram, svars, fiksācijā, iespēja nodrošināt energoefektīvu asistējošo elektrisko piedziņu ar enerģijas rekuperāciju u.c.
Nr.1.2. “ORT konstrukcijas samazināta 3D modeļa izdruka, modeļa novērtēšana un pilnveidošana” – uzsākts apzināt tehniskos datus aktivitātes nodrošināšanai.
Nr.2 “ORT asistējošas zema ātruma rekuperatīvas elektriskās piedziņas ražošanas tehnoloģiju un laboratorijas prototipa izstāde” un tās apakšaktivitātes:
Nr. 2.1. “Zemo apgriezienu elektriskā motora-ģeneratora izstrāde” - veikta tirgū esošo riteņkrēslu izpēte, problemātisko elementu apzināšana, pētīta iespēja tās aizstāt ar efektīvākiem risinājumiem.
Nr.2.2. “Augstas energoefektivitātes divu virzienu spēka elektronikas pārveidotāja izstrāde baterijas un motora-ģeneratora salāgošanai” – izpētītas iespējas, trūkumi u.c. tehniskie dati, lai veiktu projektā paredzēto divu virzienu spēka elektronikas pārveidotāja izstrādi baterijas un motora-ģeneratora salāgošanai.
Nr.2.3. “Akumulatoru baterijas, to balansēšanas elementu un uzraudzības mezgla izstrāde” - viena no elektriskā ratiņkrēsla prototipa daļām ir bateriju sistēma. Lai veiktu darbu pie bateriju sistēmas izstrādes, bija svarīgi definēt nosacījumus, kurus tai jāizpilda. Veikta šo datu izpēte.
Nr.3 “ORT adaptīvā vadības mezgla ražošanas tehnoloģiju un laboratorijas prototipa izstāde” un tās apakšaktivitātes:
Nr.3.1. “ORT lietotāju grupu identificēšana, raksturošana un ORT vadīšanas spēju noteikšana” un Nr.3.2. “Asistēšanas funkcijas noteikšana dažādām ORT lietotāju grupām” - veikta attiecīgās mērķgrupas izpēte, to vajadzību apzināšana un nepieciešamie uzlabojumi ORT.
Nr.3.3. “Paātrinājuma, ātruma, pozīcijas un leņķa sensoru izvēle un to tīkla konfigurēšana” – uzsākta iestrāde pie aktivitātes.
2017. gada 1. martā, sadarbībā ar RTU, uzsākts realizēt ERAF projekts "Elektrisko, informācijas un materiālu tehnoloģiju izstrāde un izpēte zema ātruma rehabilitācijas transportlīdzekļiem personām ar īpašām vajadzībām”, Nr.1.1.1.1/16/A/147. Projekta īstenošanas periods plānots no 01.03.2017. līdz 29.02.2020 un tā kopējais finansējums ir 610 652,81 EUR.
Projekts ir ar saimniecisko darbību nesaistīts un tiek realizēts ievērojot efektīvas sadarbības nosacījumus, lai apmainītos ar zināšanām/ tehnoloģijām Projekta mērķa sasniegšanai.Projektā paredzēts veikt gan rūpniecisko pētījumu, gan eksperimentālo izstrādi.
Projekta mērķis ir veikt pētniecību, lai gūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni par ortopēdiskās rehabilitācijas transportlīdzekļu (ratiņkrēslu) īpašību uzlabošanu, izstrādājot jaunas elektriskas, informācijas un materiālu tehnoloģijas, kas nodrošinās asistējošo elektrisko piedziņu, intuitīvu pacienta dabīgo kustību analizējošu vadības sistēmu, lietotāja vajadzībām pielāgošanas mezglu, ar uzlabotiem ekonomiski - tehniskiem un ekspluatācijas rādītajiem.
Pētniecība ietvers šādu darbību veikšanu:
- zema ātruma elektriskas piedziņas ražošanas tehnoloģijas izpēti ieskaitot lēngaitas elektriskas mašīnas, augstas energoefektivitātes spēka pārveidotāja (lādētāja/motora draivera) un baterijas intelektuāla uzraudzības bloka izstrādi;
- informācijas tehnoloģiju izpēti ar mērķi nodrošināt elektriskas piedziņas pielāgošanu transportlīdzekļa lietotāja vajadzībām – prognozēt un pastiprināt tā kustības, novēršot nelabvēlīgas un bīstamas situācijas, mazinot izteikto vadības elementu lietošanu;
- materiālu un konstrukciju tehnoloģiju izpēti ar mērķi samazināt ORT svaru, nodrošināt saliekamību un, samazinot ražošanas tehnoloģisko operāciju skaitu un sarežģītību, samazināt ražošanas izdevumus un gala cenu, ka ari pielāgot konstrukciju elektrisko/informācijas tehnoloģiju integrēšanai.
Sagaidāmais projekta rezultāts:
- oriģināli zinātniskie raksti;
- produkta prototipi;
- patenta pieteikums;
- citi rezultāti, kas papildina pētījuma rezultātus.
Ģimnastikas iela 1, Rīga
Tallinas iela 1, Rīga
Duntes iela 20, k-1, Rīga
Pilsoņu iela 13, Rīga
Bukultu iela 1a, Rīga
Duntes iela 16, k-2, Rīga